Heeft u onze Dean One IP Telefonie video al gezien?

Close Icon
   
Contact Info     088-1151600

Online gedrag Nederlanders meer divers, mail populair

online gedragNederlandse consumenten gebruiken internet thuis nog steeds het vaakst om e-mails mee te versturen en te ontvangen. In het eerste kwartaal van 2013 gaf 82 procent van de Nederlanders aan thuis via internet te e-mailen, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 84 procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

In het onderzoek werd gevraagd voor welke doeleinden internet thuis wordt gebruikt, waarbij meerdere antwoorden mogelijk waren (zoals downloaden, video’s kijken, chatten, winkelen).

Opvallend is dat er bij vrijwel alle antwoordmogelijkheden sprake is van een stijging tussen Q1 2013 en Q1 2014 in het aantal Nederlanders dat aangeeft internet hiervoor te gebruiken. In slechts enkele gevallen is het gebruik gelijk gebleven. Het online gedrag van Nederlanders is daarmee meer divers geworden, zonder dat dit ten koste gaat van al langer bestaande internetmogelijkheden, zoals e-mail.

Uit het onderzoek blijkt dat het online gedrag van Nederlanders verder behoorlijk in beweging is. Zo gaf in het eerste kwartaal van 2013 in totaal 23 procent aan via het thuisnetwerk video’s te bekijken via bijvoorbeeld YouTube, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 33 procent. Daarnaast is er een sterke stijging in het gebruik van sociale netwerken (van 45 naar 54 procent) en het online naar muziek luisteren (van 18 naar 26 procent). Online bankieren en chatten zijn met respectievelijk 81 en 24 procent gelijk gebleven.

(Bron: Telecompaper 4 juli 2014)

Post Tagged with , ,

Comments are closed.