Heeft u onze Dean One IP Telefonie video al gezien?

Close Icon
   
Contact Info     088-1151600

Geen sms meer kunnen versturen in het buitenland

man-op-bedJe bent (recent) overgestapt van de ene naar de andere mobiele provider en je komt er tijdens je uitstapjes in het buitenland achter dat je geen sms berichten meer kan versturen. Wat is er aan de hand?

In de meeste gevallen betekend dit dat het nummer van de sms berichtencentrale van je nieuwe mobiele provider nog niet is aangepast in je smartphone. Om te controleren of het juiste internationale telefoonnummer wordt gebruikt doe je het volgende:

Ga op je smartphone naar TelefoonToetsen
Toets vervolgens *#5005*7672# in en druk op Bel .
Het nummer van de sms belcentrale wordt weergegeven op het scherm. Controleer of je het juiste telefoonnummer van de sms berichten centrale van je provider gebruikt. Hieronder een overzicht per provider in Nederland en België.

Voor KPN (abonnementen Nederland): +31653131313
Voor KPN Prepaid en Hi Prepaid (Nederland): +31653131314
Voor Vodafone (Nederland): +316540881000
Voor T-Mobile (Nederland): +31624000000
Voor Telfort (Nederland): +31626000230
Voor Orange (Nederland): +31628500561

Voor Proximus (België): +32475161616
Voor Mobistar (België): +32495002530
Voor Base (België): +32486000005

Vaak wordt het nummer van je “oude” mobiele provider nog weergegeven. Je kan dit wijzigen op de volgende manier.

Om het sms centrale nummer te wijzigen voor bijvoorbeeld KPN abonnementen toets je in **5005*7672*+31653131313#.
Voor bijvoorbeeld Vodafone abonnementen toets je in **5005*7672*+316540881000#

De wijziging wordt bevestigd op het scherm.

Na wijziging, druk je op de home toets van je smartphone om af te sluiten en kun je voortaan weer een sms bericht versturen vanuit het buitenland.

Comments are closed.