Veel gestelde vragen

De zakelijke Telecom markt is continue in beweging. Er komen steeds weer nieuwe producten, diensten en aanbieders op de markt. Veel MKB-ondernemers zien door de bomen het bos niet meer en hebben behoeften aan hulp bij het selecteren van de juiste oplossing.

Wij horen graag van u als u op zoek bent naar een onafhankelijk zakelijk telecom adviseur die u helpt bij de inkoop, implementatie en het beheer van zakelijke VoIP, Mobiel, Internet en Cloud diensten.

U kunt ons ook inschakelen om bestaande vaste- en mobiele contracten eens tegen het licht te houden om te zien of deze slimmer en voordeliger kunnen worden ingekocht bij dezelfde- of vergelijkbare leverancier. Op basis van een kostenvergelijk laten wij u zien welke kostenreductie u kunt realiseren.

Of u huurt ons op projectbasis in voor onderstaande vraagstukken binnen uw organisatie, zoals:

  • gezamenlijk evalueren van specifieke behoeften voor uw organisatie,
  • inhuren van expertise voor bepaalde kennisgebieden,
  • helpen bij uw zoektocht en selectie van de juiste leverancier,
  • het schrijven van een RFP of onderhands aanbestedingsdocument,
  • professioneel beoordelen van aanbieders en offertes,
  • bieden van implementatie ondersteuning bij uw projecten,
  • tijdelijke opvulling van capaciteit (functies en/of projecten),
  • leveren van een objectieve kijk bij dilemma’s & oplossingen.

Delta Telecom Advies is als intermediair actief en bemiddeld tussen vragen van klanten en het actuele aanbod van A-merk leveranciers uit de markt.

Omdat wij niet gebonden zijn aan één bepaalde leverancier of netwerk, kunnen wij geïnteresseerde bedrijven en instellingen meerdere leveranciers voorstellen voor de gewenste oplossing.

Na een intake gesprek en grondige inventarisatie van de klantwensen, wordt door ons een document ‘offerteverzoek’ opgesteld en nodigen wij één of meerdere leveranciers (max 3) uit om een aanbieding te verzorgen.

Na ontvangst van de offertes worden deze met de klant besproken op een aantal kritische punten. Vervolgens wordt de opdracht gegund aan de leverancier die het beste past bij de organisatie van de klant en heeft voldaan aan de wensen, eisen en totaaloplossing die wordt gezocht.

Met deze aanpak behoeft de klant zelf geen aparte gesprekken te voeren met meerdere leveranciers waardoor veel kostbare tijd, geld en moeite wordt bespaard.

Na de afronding van het inkooptraject en gunning van de opdracht, gaat u een contract- en factuurrelatie aan met uw voorkeursleverancier op basis van een onbepaalde(*) of bepaalde contractperiode van 12, 36 of eventueel 60 maanden.

Delta Telecom Advies verzorgt voor u de contractopmaak met uw voorkeursleverancier en legt deze na controle ter ondertekening aan u voor. Na verwerking van de opdracht plannen we met alle betrokken partijen de opdracht(en) in en wordt een implementatie datum bepaald. Na de succesvolle implementatie ontvangt u de maandelijkse factuur van uw voorkeursleverancier voor de geleverde werkzaamheden.

(*) bij het porteren en verlengen van mobiele abonnementen bij KPN en/of Vodafone bieden wij onze klanten een onbepaalde contractperiode met een opzegtermijn van één maand. 

Delta Telecom Advies adviseert bij de inkoop, uitbreiding, verlenging en vervanging van onderstaande diensten:

  • Cloud Telefonie
    (3CX – Xelion – Microsoft Business Voice)
  • Mobiele Telefonie
    (4G/5G zakelijke spraak- en data abonnementen op KPN, Vodafone en T-Mobile netwerk,
    van 1Kb tot 5TB voor M2M en IOT projecten)
  • Bedrijfscommunicatie Oplossingen
    (op locatie gebonden telefooncentrale)
  • Data- en Netwerk WAN Oplossingen
    (geografisch koppelen van bedrijfslocaties)
  • Bereikbaarheid Oplossingen
    (088 – 0800 – 0900 service nummers)
  • Glasvezel & 4G Internet Oplossingen
    (snel internet toegang via glasvezelkabel of via het snelle 4G/5G mobiele netwerk)

Bij een eventuele storing of onderbreking van de geleverde dienst(en), belt u direct met Delta Telecom Advies op het telefoonnummer 0187-729 009.

Nadat wij van u hebben vernomen welke problemen er worden ervaren, bellen wij hierna direct met de leverancier. Er wordt een ticket aangemaakt om het probleem te verhelpen binnen de overeengekomen serviceafspraken. Monteurs en/of engineers worden aangestuurd of er wordt op afstand support geleverd om de storing te verhelpen.

Tussentijds houden wij u met e-mail updates op de hoogte van het storingsverloop tot het moment dat de dienst weer actief is.

U kunt vanzelfsprekend ook direct met de klantenservice van de leverancier contact opnemen op de hiervoor bekend gemaakte telefonische ingang(en).

Ja dat kan. U kunt gebruik maken van onze expertise door deze op projectbasis in te huren.
Ons uurtarief bedraagt per € 85,00 (excl.btw), inclusief reiskosten. 

Jazeker, wij helpen ook ondernemers met bedrijfslocaties elders in Nederland.