Heeft u onze Dean One IP Telefonie video al gezien?

Close Icon
   
Contact Info     088-1151600

Aandeel NL’ers met mobiel abonnement stijgt naar 82 procent

Telefoon_gsm_sms_mobiel_picnik_578

Eind 2014 had 77 procent van de Nederlanders een abonnement voor zijn of haar meest gebruikte mobiele telefoon, nog geen jaar later is dit gestegen tot 82 procent. Dat blijkt uit het Postpaid Mobile Insights Q3 2015-rapport van Telecompaper.

Vooral sim only profiteert van het dalend aantal prepaid-gebruikers. Inmiddels heeft ruim een derde (35%) van de Nederlanders een sim only-abonnement. Een abonnement in combinatie met een telefoon blijft het meest populair, bijna de helft van alle Nederlanders heeft deze abonnementsvorm (47%).

Uit het onderzoek blijkt verder dat Hollandsnieuwe en Tele2 onder tieners populairder zijn dan bij andere leeftijdsgroepen, wanneer het op postpaid aansluitingen aankomt. Senioren kiezen relatief gezien vaker voor Telfort en Simpel. Ondanks deze verschillen in populariteit zijn de drie grootste aanbieders van mobiele abonnementen, KPN, T-Mobile en Vodafone, in alle leeftijdsgroepen het meest populair.

Voor de zogenoemde no-frills merken (Ben, Hollandsnieuwe, Simyo en Telfort) zijn de maandelijkse kosten vaker een reden om voor deze aanbieder te kiezen, dan voor de premium merken (KPN, T-Mobile en Vodafone). Toch vormen de maandelijkse kosten voor abonnees van T-Mobile en Vodafone ook de belangrijkste reden om voor deze operator te kiezen. Alleen bij KPN komt netwerkkwaliteit op een gedeelde eerste plaats.

Het belang van de maandelijkse kosten nam het afgelopen jaar ook verder toe. Eind 2014 was dit voor 43 procent van de Nederlanders een van de redenen om voor een provider te kiezen, in het derde kwartaal van 2015 steeg dit naar 47 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 40 procent van de postpaid-abonnees gedurende de afgelopen twee jaar van aanbieder is gewisseld. Ruim een derde (37%) zit al langer dan vier jaar bij zijn of haar aanbieder. T-Mobile en Vodafone kennen de meest trouwe klanten. Minstens de helft van hun klanten hebben zij al meer dan vier jaar in hun bestand zitten.

(Bron: Telecompaper, 1 november 2015)

Comments are closed.